Sveriges bästa sittplats, ja vi har Sveriges bästa sittplats!

Lite trött man är nu eller.. Har fan varit på Råsunda från tolv till kvart över fem typ. Men det var värt det, verkligen. Vilket jävla tryck det var. När spelarna kom in kunde man nästan ta på stämningen. Och tifot. Tifot. Vilket sjukt jävla snyggt tifo eller. På östa övre stog det Black is back, jag tror det stog Råsunda på östra nedre, jag är inte helt säker, man såg inte så bra.. VI på norra höll upp långa plastremsor i typ gult, svart, guld och vitt tror jag. Inte sådär jättelätt att se när man står mitt i det liksom, men det lär komma bilder. Matchen var helt grym, AIK ägde totalt, även om Malmö hade två skott i stolpen.. Det var inte mer än rättvist att AIK vann med 3-0, det speglade matchen. Sen att det inte räckte till sm-guld är en annan sak, de kunde inte göra mer än att vinna. De gjorde sitt, sen att djurgården hade åtta man "sjuka" är ju en annan sak. Om inte de vill vara sportsliga och ge allt så är det deras problem, jag är i vilket fall som helst jävligt stolt. AIK har gått från botten till toppen. Verkligen. Att komma från superettan och vara med i guldstriden samma år, det är helt sjukt. Någon i AIKs ledning hade sagt att inför säsongen hade de räknat med som bäst en åttonde plats. Nu kom de på andra plats. Jag är så gaaalet stolt. Sen vann vi ju iallafall en liga; publikligan. Idag var det 30,999 pers på plats. Och det är kul att östra håller igång, de hade en egen liten klack där, sånt är grymt. När hela Råsunda står upp och klappar, känslan går inte att beskriva.. Man är så sjukt lycklig, det är äkta kärlek det där, det är verkligen det. Det går inte att förklara för någon som inte upplevt det, det finns liksom inte ord.

Med lite perspektiv på den här matchen och den här säsongen kommer man vara hur nöjd som helst. Just nu känns det tungt, att vara så nära men ändå så långt bort. Det var en lite udda stämning efter matchen, det var liksom lite moloket. Efter en 3-0 seger. Vi visste inte om vi skulle vara glada eller ledsna, men vi hyllade våra hjältar till tusen. Jag är och kommer alltid förbli AIKare, och det är det finaste man kan vara.

Vi är iallafall bäst i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback