Det kallas kärlek.

Okej. Jag erkänner. Det är svårt att koncentrera sig på att plugga när tankarna kretsar kring måndag den nionde april klockan 13:00. Skitsvårt är det ska jag tala om! För allt jag kan tänka på är hur många årskort vi kommer sluta på, hur mycket publik det kommer vara imorgon (jag vågar inte ens gissa..), hur det kommer kännas att som spelare stå i spelargången och höra ett i princip fullsatt Råsunda sjunga Åh vi är AIK för full hals, hur det som spelare kommer att kännas när tusen och åter tusen människor sjunger för full hals och hyllar sitt lag redan när de kommer i spelarbussen. Äsch, jag ska inte ens försöka skriva ner mina tankar. Jag kan väl berätta att jag får gåshud bara jag läser på aiks hemsida, att jag den senaste veckan gått in där flera gånger om dagen och kollat läget. Det stog i morgonens DN att Marcus Jonsson är skadad och inte kommer spela premiären och som det ser ut verkar det stämma.. Och en till sak jag läste i någon tidning där de presenterade alla spelare och med någon liten kommentar. Om Arnefjord stod bland annat följande: ..och en mycket bra huvudspelare. Jag höll på att börja skratta, BRA?! Så jävla patetiskt och varje gång jag ser eller hör hans namn hugger det till i magen. Hans jävla nick gav Elfsborg guldet förra året. Inget att göra åt nu, verkligen inte, nu är det en ny säsong, nya tankar, nya krafter och nya förhoppningar. Och jag tänker inte ens gissa vilken plats AIK hamnar på. För jag vill inte, jag vågar inte. Men jag kan väl iallafall få hoppas på en topp fyra? Som förutom AIK består av Helsingborg, Elfsborg och Malmö. Faktiskt så tror jag Helsingborg tar hem allt i år. De har Baxter. Det hade AIK. AIK vann. Logiskt tänkande; Helsingborg vinner.

Den som orkat läsa ända hit har kanske fått en liten inblick i hur mycket jag älskar AIK. Kanske förstått att i mitt hjärta finns inget annat, i mina tankar finns inget annat just nu och att jag kommer vara världens lyckligaste imorgon mellan klockan ett och ungefär klockan fem. Om inte hela kvällen. Och hela morgonen. Hela veckan tillochmed kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback