Lost under the surface.

Det är läskigt hur det kan skifta. Igår hatade jag fotboll, idag älskar jag det. Träningen gick bra, och kanske var det för att jag fick målvaktsträning och fick stå i mål och göra det som jag är van att göra på träningarna? Eller så var det för alla bra saker Ubbe sa till mig, allt han tipsade om som gjorde sån jävla skillnad. Vem kan tro att ett steg på tio centimeter och en vinkling på foten framåt kan göra så stor skillnad? Men det gör det. Såna småsaker. Och typ som att jag måste lära mig att utnyttja hela min längd på höjdbollar, sträcka ut armarna helt och plocka bollen framför mig. Sen det bästa han sa (det är läskigt hur väl han vet hur jag fungerar..) var hur jag skulle hantera matcher och insläppta mål.. Tricket var att dela in matchen i fem-minuters delar. Jag fokuserar fem minuter i taget. När jag klarat fem minuter tänker jag; bra, jag höll nollan, nu är det fem minuter till som gäller. Släpper jag in ett mål är tänket istället; det där målet tillhörde förra femminuters perioden, det går inte att göra något åt, nu ska jag fokusera på den här istället. För att hålla fokus en hel match, 90 minuter, det är svårt, speciellt när man som jag är expert på att tänka på vad man kunde gjort istället. Åh min tränare är så bra.

(Felicia jag har planer för oss. Bara så du vet)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Tack ska du ha! :)
Man blir onekligen sugen när man läser om fotboll... En annan får nöja sig med att kila iväg och lagkompisarna träna eller glo på Svennis City som spelar ut Derby nu. Men om sex veckor är jag frisk ju och då är det... Vinter :O
Haha, se till att njuta av spelet du! =)
MVH:

Postat av: Anonym

Cissi, jag vill höra mer om dessa planer!

2007-08-15 @ 23:57:56
URL: http://detvackraste.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback