Nejtack.

1,7 miljarder. En komma sju miljarder. En miljard och sju miljoner. Hur fan kan man betala det för en fotbollsspelare? Hur mycket annat skulle inte de pengarna kunna användas till? Hur många svältande barn skulle man inte kunna rädda, hur många hus till hemlösa skulle man inte kunna bygga? Men nej nej, u-länder och fattiga är inget problem, det är inte deras problem. De vill bara köpa en fotbollsspelare. David Beckham. Inte nog med att de betalar 1,7 miljarder för att han ska spela i Los Angeles, ovanpå det tjänar han 7 miljoner i veckan. Det är en  miljon om dagen. Det blir 28 miljoner i månaden. 365 miljoner om året. Han tjänar en miljon om dagen, medan fattiga människor lever på i princip ingenting. Han kan göra exakt vad han vill, han kan köpa exakt vad han vill till sig själv, till sina barn, till sin fru, till sina föräldrar, till sin frus föräldrar, till alla han tycker om. Han kan köpa exakt vad de vill ha, och fortfarande ha några hundra miljoner över. Det är så sjukt bara. Jag förstår inte! Kan de verkligen inte göra något vettigare för pengarna? Kan de verkligen inte låta Beckham spela en månad utan lön och använda de pengarna till något vettigt istället? För jag lovar, och tro mig, han skulle klara sig utan de 28 miljonerna den veckan. För han kan omöjligt göra av med alla pengar.. Vad i helvete gör man när man har så mycket pengar..? Herregud säger jag bara. Herregud.

Är för övrigt mitt uppe i matlagning till pappa, nu kom han hem också.. Maten är inte klar på en halvtimme eller så. Aja, han får snällt vänta^^

Dagens Olga-citat:
Nu ska vi fortsätta våran resa genom livet! (öhm, hej jag är jättedjup!)
Jag såg ett tv-program i förrgår eller i onsdags (notera att det är fredag idag och räkna själva..)
I botten av grunden (I grund och botten kom vi fram till att hon menade)

Hon är rolig den där :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback