Jag vet fast jag inte vet.

Jag fick reda på en sak igår av en person som det nog inte från början var tänkt att jag skulle få veta det ifrån för om det hade varit det så hade det varit jag som berättat först. Nu var det inte det och egentligen vet jag ingenting ännu, trots att jag vet alldeles för mycket, mer än jag egentligen vill veta. Mer än min hjärna klarar av att tänka på. Vad kommer hända? Hur kommer det bli? Kommer jag bli lämnad? Kommer det bli som förr (hur skulle det kunna..)? När ska jag och hur ska jag? Varför ska jag? Ska jag? Jag måste få ett definitivt svar på om det är på riktigt först. Sen kan jag reagera. Hur jag nu ska reagera. Det är det jobbigaste med att få reda på saker innan man egentligen har fått reda på dem och sen låtsas att man inte hört det förut när man får höra det andra gången. Att låtsas reagera som man gjorde första gången man hörde det. Eller reagera annorlunda. För nu har jag ju tid på mig att tänka på hur jag faktiskt vill reagera. Vill jag bli glad eller vill jag bli arg? Vill jag kramas eller vill jag sparkas? Valet är självklart, men ändå så svårt. Det får inte bli fel och jag måste snart ta mig i kragen och reda ut allt. Det kommer aldrig gå, jag kommer aldrig kunna övertyga. Du vill för mycket ibland, för mycket för ditt eget bästa. Och det är ju ditt bästa jag vill för du är den bästa och du förtjänar att ha ett lugnt liv. Det är inte vad du har just nu, inte på långa vägar. Jag ser ångesten och sorgen i dina ögon, jag ser tröttheten i din kropp och du förtjänar det bästa. Och det är inte vad du har just nu. Jag vet ju det och jag tror att om du tänker efter vet du också det. Men jag tror inte du vill tänka efter, för du vill inte svika mig. Du gör inte det, du sviker inte mig. Du gör mig en tjänst, du låter mig slippa mitt dåliga samvete och även ditt dåliga samvete som jag vet att du har. Du kommer slippa allt det nu. Ta beslutet pappa och tänk på dig själv i första hand.

(Förlåt om ingen förstår nånting, men jag var tvungen att skriva av mig lite.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback