Grannar.

Okej, nu tycker grannen ovanför att jag ska gå upp. Jag förstår om hon vill dammsuga, det gör jag verkligen. Det jag inte förstår är varför hon alltid, alltid ska göra det klockan tio på morgonen. Varje helg. Idag hade jag tur och vaknade redan halv tio, och har skrivit min personalpolicy sen dess, så jag väcktes inte av dundrandet där uppe. För det låter verkligen mycket. Och det är verkligen irriterande. Det känns som att hon enbart dammsuger prick ovanför mitt rum. Men jag kanske inte ska klaga. Tänk om det vore mannen i hushållet som dammsög. Då skulle det vara en än större pina. Han som går som att han väger 200 kilo och som att varje steg han tar är hans sista på väg till en brunn med vatten i öknen. Så tunga steg tar han. Tänk om han skulle dammsuga. Dunkande steg som jag vaknar klockan sex av på vardagsmornar, plus det kaos det låter som när de dammsuger. Tillsammans, i en härlig smet. Nejtack. Så kanske ska jag vara glad över att det är hon som dammsuger.

Nu ska jag äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback