It's over now, so kill the lights.

kent är ett sånt band som jag bara kan förlora mig i. Som jag kan strunta i att lyssna på i månader, men så plötsligt förlorar jag över mig själv och försvinner in i orden och musiken. För det är så vackert. Det är så svårt att greppa vad det är som gör såhär med mig, och jag vet inte ens om det är bra eller dåligt. Men det känns i magen när Jocke Bergs texter hörs så väl i mitt rum, det är en känsla i magen jag inte kan förklara. Allt jag vet är att jag aldrig stött på ett band med texter som så väl beskriver hur det är. Hur det känns. För det är så det känns ikväll, när jag är ensammast i världen, det är då det här hjälper. Det är då jag inte vill att något annat ska existera, det är då jag önskar att det enda som fanns var här och nu. Och vore det inte för att jag nästan tappat förmågan att gråta, skulle det antagligen rinna ett par tårar ner för kinden. För att det är så fint.

Trots att jag har haft en himla härlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback