Råsunda IS

Jag tror jag har hittat ett jäkligt bra gäng i Spångas damlag. Var nere och kikade på deras träning igår, och de var ruskigt trevliga hela bunten. Precis som Råsunda var när jag började där för ganska precis fem år sen. Och även om jag antagligen kommer trivas väldigt bra i Spånga, så kommer det inte vara utan att jag saknar Råsunda litegrann. Att aldrig få promenera till Skytteholm och veta att ännu en träning väntar på konstgräset, det där konstgräset som luktar så gott på sommaren och som är hemma för mig. Som jag sprungit otaliga meter på, som jag varit förbannad och överlycklig på. Fotbollsplanerna på Skytteholm som gett mig så mycket, som gjort mig till den jag är vågar jag faktiskt säga. För det var precis i mitt livs jobbigaste tid som jag blev uppfångad av Råsundas tjejer och ledare och de har burit mig ända till nu. Jag har aldrig känt mig så trygg på något annat ställe. Jag har aldrig på något annat ställe vetat att jag kan vara exakt hur jag vill, hur arg jag vill eller hur konstig jag vill, de kommer gilla mig ändå. Det var det som blev min trygghet och det självförtroende jag har. Jag har fått ta ansvar som jag egentligen inte skulle ha vågat, jag har testat nya saker, jag har kastat mig ut och vetat att det alltid stått en ledare där med uppmuntrande ord. Oavsett hur det gått. Men jag har inte heller fått såna utskällningar som jag fått i Råsunda. Inte personligen då, men som lag. Inomhus - SM till exempel. Huh. Men vi har även presterat så att tränare inte kan hålla tårarna tillbaka. Mittcupen i Timrå till exempel. Huh.

Nej, det har varit fem år av glädje och ilska och ofantligt mycket skratt och sjuka diskussioner. Råsunda var den perfekta mixen av människor och jag är så himla glad att jag har spelat där.

Kommentarer
Postat av: Reb

Oh va kul att du läser cissi:) nu ska jag börja läsa din också hihi. Blir nästan tårögd av det du skriver om Råsunda :) hiih Hoppas allt är bra med dig.
Hörde att Råsunda skulle läggas ner, tråkigt men de är nog tags :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback