Sport.

Förlåt mig, men nu är jag väldigt trött på mediasverige. Det var derby igår, jag var tyvärr inte där, men som jag har förstått det har folk kastat in saker på plan och jag förstår självklart att de måste bryta matchen för att garantera spelarnas säkerhet. MEN! Att all sportrapportering från matchen därmed försvinner tycker jag är irriterande. Det visar bara att de idioter till "supportrar" som förstör får ännu mer uppmärksamhet och kanske fortsätter med sitt beteende. Självklart, det är helt totalt oacceptabelt det de håller på med, men det kan inte få ta all plats. Framsidan på sportdelen av DN imorse uttryckte skandal, jag tittade just på sporten på tvåan och inte ett enda dugg handlade om matchen, spelet, och jag tror inte ens de nämnde resultatet. ALLT handlade om, som de kallar det, supportrar, som kastar in föremål. Jag tycker inte man kan kalla dessa personer för supportrar och jag tycker inte mediasverige ska rikta så här mycket uppmärksamhet till dessa personer. Om medierna börjar med att fokusera på fotbollen och spelet och spelarna, kanske resten av folket följer efter. Vi är på väg åt fel håll och vi måste ändra riktning innan det blir patetiskt. För det håller inte att vad som kallas 'sporten' inte ens handlar om sport.. För det är inte sport att kasta in saker på en plan, det är inga supportrar som stormar fotbollsplaner och slåss. Inse. Det är idioter till människor som inte har några spärrar och som inte är ett dugg intresserade av fotboll och dess spel. Om medierna kanske börjar inse det, kan vi börja gå åt rätt håll igen. Mot en positiv läktarkultur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback