Jul

Jag vill inte ha jul. Jag hatar den här tiden på året. Jag fokuserar på att jag nästa år är i Australien, men antagligen är det bara att lura mig själv. Att jag flyr från en plats betyder inte att jag flyr från mina känslor. De följer ju med mig var jag än är.

Just nu är jag bara ledsen. Och ganska trött. Lyssnade på Melissa Horn halva natten. Och ansträngde mig för att inte skicka sms. Ibland stänger jag av min telefon för att hindra mig själv, men det kan jag bara göra på helgerna nu för tiden. I veckorna måste jag vara tillgänglig och jag hatar det. Jag måste skaffa ett nytt jobb.

Jag är ledsen för ganska många saker. Saker som gör att det känns övermäktigt att dammsuga. Saker som gör att jag inte alls har någon lust att åka till min bror idag. Men ge mig en månad och det är försvunnet.

Nu skickade jag iväg ett sms till fyra av mina vänner och frågade om de ville följa med till Oslo. Jag hoppas att i alla fall någon vill det. För jag tänker åka. Om ingen följer med mig får jag skaffa mig vänner på tåget. Eller i Norge. Jag tror norrmän är trevliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback