Hemma.


Avmarsch mot stadion på matchdagen. 30 000 svenskar, hög ljudnivå, värme och glada människor. Så mäktigt.

Jag kom hem för ett par dagar sen. Det har varit en helt galen upplevelse. För det första är Österrike det absolut vackraste land jag varit i. Vi kom till hotellet halv två på natten, vilket betydde att det var mörkt ute. När jag på morgonen drar bort gardinerna utbrister jag "åh, ett berg!" Hela byn där vi bodde var omgiven av berg, branta berg, med snö på toppen. Världens härligaste ställe och jag vill åka dit på skidsemester någon gång.

I Innsbruck var stämningen på topp, varje dag, dygnet runt. Alla var glada, alla bjöd på sig själva, alla pratade med alla, oavsett nationalitet. På matchdagen gick svenskar och ryssar med armarna runt varandra, ryssar tog foton med vikingahjälmar på sig, svenskar tog bilder med ryska flaggor. Allt var så vänskapligt och det var så härligt att se. Det var den häftigaste resan jag varit med om, och självklart är det extremt tråkigt att Sverige spelade så brutalt dåligt i matchen.. Smällar man får ta. Det är svårt att med ord beskriva vad jag var med om, det låter inte lika mäktigt som det var, vilka ord jag än använder.. Ni får träffa mig istället, så lovar jag att berätta mer.

Igår var det midsommar och det var en härlig dag med härliga människor. Jag cyklade på världens kanske bästa cykel och vi plockade blommor. Man kan kanske säga att kvällen urartade lite framåt småtimmarna, och det märktes idag. Jag är ganska trött. Tre timmars sömn fick jag. Tack :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback