Minne.

Blowsight - I'll be around. Den låten tar mig tillbaka till augusti förra året. Tre timmar uppåt i landet, en brygga långt ifrån bilvägar och civilisation men en brygga desto närmre verkligheten och mina känslor. Musiken i öronen, kroppen mot den träiga, lite kalla, bryggan. Armarna och huvudet utanför kanten med fingertopparna i vattnet. Mina ögon studerandes ringar på vattnet efter mina fingrar. Musiken i öronen och ensamma, salta tårar som långsamt lämnar mina ögon och droppar ner i sjöns sötvatten. Tankar snurrandes i huvudet, och på samma sätt som den ensamma fisken söker föda, sökte jag svar. Låten tar slut och jag trycker rewind för att höra den en gång till. För att plågas en gång till, för att få 3 minuter och 40 sekunder till på bryggan. Inga ursäkter, bara jag och orden som tränger längre och längre in i hjärtat tills det gör för ont. För ont för att andas och jag håller andan. So tell me how to breathe och jag andas ut igen. Djupa andetag den här gången och en koncentration så stark och fokuserad att mina händer knyts. Jag koncentrerar mig på nuet, jag koncentrerar mig på vad jag har och jag koncentrerar mig på rörelse. Rörelse som finns bara trettio meter bort i en stuga fylld av värme och kärlek.


Mitt liv hade blivit grått.


Jag hade varit en del av värmen och kärleken, men allt det var taget från mig. Jag var tom och jag ville inte fyllas med något. Jag ville ligga på bryggan, känna det kalla vattnet mot mina fingertoppar och få ränder på magen av brädorna. Jag ville ligga där för alltid.


Idag är jag en del av värmen och kärleken igen. Mitt liv har fått färg och jag njuter varje dag. Jag vet hur skört livet är, jag vet hur snabbt det går när det vänder. Jag har lärt mig av det och koncentrerar mig på nuet, men jag behöver inte knyta mina händer för att göra det. Jag behöver inte ta djupa andetag för att se vad jag har.


Jag har ett liv i färg.


Kommentarer
Postat av: Fiaah

Godnatt! Hoppas du får en bra dag imorgon=). BTW, fin blogg=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback