Det är okej.

Det känns bra. Det känns jävligt bra och framförallt känns det som att saker och ting håller på att ordna upp sig. Lite i alla fall. Tillräckligt för att jag ska känna mig glad i magen. Tillräckligt för att jag ska känna att studenten är nära nu, tillräckligt för att jag ska känna enbart glädje. Inga andra känslor, bara glädje. Kanske lite lättnad också. Har suttit nu och brainstormat musik till flaket tillsammans med Elin och det känns att det är nära. Har hittat sju jobb jag ska söka på tisdag, det känns också bra. Det som känns ännu bättre är att min kära engelsklärare idag först chockade mig med ett MVG i engelska c och sen i princip erbjöd mig ett jobb på hans frus jobb.. Jag blev så glad, främst över betyget, att jag i klassrummet sen inte kunde hindra att en tår rann ner för kinden. För hela det här året har Max ord klingat i bakhuvudet "Du kommer klara engelska c, VG kommer vara väldigt svårt att nå, och MVG kommer vara i princip ouppnåeligt." För ett år sen sa han så till mig när jag tvivlade om jag skulle välja kursen eller inte. Jag frågade idag om han mindes vad han hade sagt, det gjorde han inte och när jag påminde honom sa han att han tog tillbaka det. Jag är så glad. Bara glad.

Jag säger som Petter; det går bra nu, kompis, det går bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback