"Tre killar.. Och en TJEJ!"

Det är svårt att veta. Ibland när jag gör tvärt emot vad som känns rätt blir det verkligen fel. Ofta blir det väldigt, väldigt fel, och jag mår dåligt i veckor efteråt. Men ibland så, ibland när det känns fel att göra en sak, så struntar jag i kroppens motstånd och gör det ändå, och så blir det verkligen jättebra.


Igårkväll gjorde jag tvärt emot vad kroppen velat i två dagar. Men så, två timmar innan ni skulle ses kände jag att ikväll var chansningarnas kväll. Jag lyssnade bara på glad musik på väg in, och intalade mig själv att jag ju kunde gå därifrån om det blev fel.


Det blev inte fel. Inte ett dugg fel. Jag hade en oerhört rolig kväll, en kväll som innehöll lejon, giraffer, ballonger i massvis (kanske 300 stycken), syrebrist, golvvärme, trängsel, smärta (för vissa, jag klarade mig undan), kärlek och kroppskontakt. Det sistnämnda var nog vad jag mest behövde. Jag tror inte det gick många minuter under kvällen som jag inte kände någon annan mot mig. Men det var bra, jag kände mig trygg.


Jag kände mig trygg i en främmande lägenhet, med övervägande främmande människor. Mina vänner gav mig trygghet och jag älskar dem för det.


Och mig själv lite, för att jag gjorde tvärt emot.


Kommentarer
Postat av: Elin

Mohaha Du har blivit utmanad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback