I'm gonna make it end

Imorgon 14:40 lämnar jag stan. Väldigt skönt ska det bli. Dock blir jag inte borta särskilt länge, men hellre en stund än ingen alls. Pappa föreslog igår att jag skulle åka till honom i Nyköping och så åker vi hem tillsammans på torsdag kväll, då han börjar jobba på fredag. Haha, jag insåg just det absurda i främst hans liv. Förr, när han jobbade på flyget, var hans utgångspunkt Nyköping, det var stället han jobbade på. Då bodde han i Stockholm. Nu, när han jobbar på marken, håller han till här i Stockholm, men har hus i Nyköping. Tänk hur livet kan bli. På gott och ont. Det här är nog mest på grund av ont i och för sig, både arbetsplatser och bostadsorter. Men ändå. Det är skönt att ha ett ställe att koppla av på.

Idag på jobbet har det känts som fredag. Alla har varit väldigt konstiga, skämten har varit på en läskigt låg nivå, likaså diskussionämnena. Fredrik och Mattias stod i säkert tio minuter och diskuterade Fredriks uttalande om att "jag skulle vilja sy på två armar till, då skulle jag ha åtta armar!". Mattias hävdade att det inte alls gick ihop, Fredrik hävdade att två upphöjt till två är åtta och då kontrade Mattias med att upphöjt till och roten ur är samma sak. Och då var klockan bara nio. Men det har varit en rolig dag :)

Nu ska jag äta spenatsoppa. Det är bland det godaste jag vet. Det är därför jag äter det för andra dagen i rad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback