Vettiga framtidsplaner

Jag har äntligen kommit på något jag kan tänka mig att jobba med som vuxen. Dock kan det bli väldigt svårt, då jag nu i 20 minuter försökt hitta information om vad man behöver för utbildning, vad man har för uppgifter och så vidare. Men jag har inte ens hittat någon jag kan maila för att fråga mina frågor.. Det är inte så att jag mailar Carl Bildt direkt. Jag har nämligen fastnat för tanken att jobba på en ambassad. Och Calle är ju utrikesminister. Sen har han ett antal personer under sig, men ingen passar liksom mitt ändamål. För jag har egentligen inte så bra koll på vad man gör på en ambassad. Visst, jag vet att svenskar i utlandet går dit när de har problem av något slag och behöver hjälp, eller när de vill förlänga sitt visum. Men jag vill veta mer exakt. Och framför allt vill jag veta hur lång/vilken sorts utbildning det är.

Så nu ska jag fortsätta leta efter någon att fråga. Om det är någon som läser det här och känner någon som jobbar på ambassad hoppas jag att ni berättar det för mig. Då blir jag nämligen väldigt glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback