4 augusti 2009


Hej V.

Förlåt att det var länge sen jag skrev. Jag har haft varken ork eller inspiration. Det har jag inte nu heller, speciellt inte ork, men med tanke på låten du gav mig tänkte jag säga att det var ett lustigt sammanträffande. För en timme sen låg jag i sängen och lyssnade på just kent, och läste den lilla boken som låg i boxen 1991-2008. Innan dess var det säkert månader sen jag lyssnade på kent senast. Man glömmer liksom bort ibland.

Varför jag är så trött förstår jag inte, men jag jobbar ju konstant också. Nästa vecka ska jag vara ledig, och det ska bli så extremt skönt. Hur var det, har du haft din semester än?

Den senaste tiden har varit omtumlande i mitt liv. Jag har tatuerat mig, och släppt iväg en vän till London. Det var svårt det där med att säga hejdå. Det är bland det jobbigaste jag vet. Jag minns när F skulle åka till Italien en gång när jag hade känt henne i ett drygt år. Vi hade inte varit ifrån varandra längre än två dagar, och helt plötsligt skulle vi inte ses på säkert en vecka. Ingen tid alls, men jag kunde inte hjälpa tårarna som brände i ögonen när vi sa hejdå.

Jag undrar exakt hur jobbigt det kommer vara den dagen jag ska åka till Nya Zeeland.

Dagens låtcitat kommer från en Christina Aguilera-låt. Inte alls min musik egentligen, men just den här har jag fastnat för. Det var även låten jag lyssnade på när jag sagt hejdå till min vän, och stod på bussen och försökte hindra tårarna. Jag fick ett sms av henne som bara innehöll ett <3, och det sa så mycket. Det var så mycket i det hjärtat.

"Don't ask me why I'm crying,
'Cause when I start to tremble,
You know how to keep me smiling"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback