NZ


Jag fick en familj föreslagen för mig igår. Snabba puckar. Men jag tror inte jag vill ha den, för pappan var från Nederländerna, och mamman från Kina. Inget fel på de länderna, men jag åker ju trots allt till Nya Zeeland för att få ta del av Nya Zeeländska normer och sätt. Men jag vet liksom inte riktigt hur jag ska bete mig, för det stod bara 'läs informationen om den här familjen' i mailet. Inget mer. Nevermind. Det löser sig.

Så naturligt nog kretsar mina tankar mycket kring NZ nu. Och jag är så pepp. Har redan börjat på en att-göra-lista. Typ vaccinera mig, skaffa visum, fixa internationellt körkort, köpa stor resväska och sånt. Och så har jag börjat spåna på en avskedsfest. Skrev upp vilka jag vill ska komma. Slutade när jag kom upp i 30 namn, och började istället fundera på var jag ska ha den. Här hemma är jag ytterst skeptisk till. Jag tror inte mitt kontrollbehov skulle klara av det. Jag vill kunna ha roligt också. Men det får lösa sig. Det jag hoppas på är att min vän i Skövde ska vilja komma upp, det vore så roligt. Jag ska fråga honom :)

Igår var det knytkalas hemma hos Elin, och det blev en hel del mat. Så vi blev mätta. Det var tur. Trevligt var det också, även om jag var helt sinnessjukt trött redan klockan åtta. Kämpade fram till elva, sen åkte jag och Felicia hem. Sov elva timmar inatt, men är fortfarande lika obeskrivligt trött. Antagligen är det psykiskt.

Nu ska jag snart åka till Stuvsta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback