Fredag

Jag har sjuk träningsvärk i vänster arm. Vänster arm, bara. Det känns lite konstigt, men jag är fullt medveten om vad det beror på. Det beror på att ett företag kom på den smarta idén att tillsammans med en tidning skicka en bok till sina läsare. Precis, en BOK. Hur tänkte de egentligen? Tänkte de på oss brevbärare, som  måste dela ut posten, och dessutom har en hel del andra tidningar och kataloger i famnen? Tänkte de på att merparten av de brevlådor som finns i gamla hus är extremt små, och inte rymmer en tidning OCH en bok tillsammans?

Jag jobbade alltså igår, på Östermalm. Det var roligt. Men jobbigt. Fast inte jobbigt på samma sätt som i Sumpan. I Sumpan får jag mjölksyra i benen av alla uppförsbackar. Här fick jag mjölksyra i vänster arm av all tung post. Men det var skönt att få jobba lite.

På kvällen åkte jag hem till Pia, där även Filip och Nina befann sig. Vi spelade foosball. Jag och Filip vann, såklart. Sen gjorde vi inte så mycket mer. Skrattade en del. Jag åkte hem på natten. Då var det kallt ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback