Handla

Status mående: kass.

I tre timmar har jag seriöst försökt gå till Hemköp för att handla det som behövs här hemma. Jag har inte kommit iväg. Det går inte. Det går bara inte. Det är en promenad på tre minuter. Jag kom så långt att jag satte på mig strumpor för 45 minuter sen, men genast kom det över mig igen. Jag vill inte, jag kan inte, jag orkar inte, jag vågar inte. Jag hatar när det blir såhär. Jag vet ju att jag måste. Mamma frågade om jag ville ha bilen och åka iväg och handla, hon skulle komma hem vid tre, men jag sa att nej, det är så mycket folk vid den tiden. Nu är klockan två, och innan mamma kommer hem måste jag ha handlat. Jag gör det till en så sjukt stor grej, trots att jag ska handla så vanliga saker som mjölk, frukt och yoghurt. Ingenting fungerar i mitt liv. Inte ens min telefon längre, såklart. Vad hade jag väntat mig?

Okej, tjocktröja på nu då, ännu ett steg närmre affären. Fan vad patetisk jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback