Hjärta er

Alla hjärtans dag igår, och den var ungefär lika mysig som föregående två år. Spenderad tillsammans med de jag tycker mest om, med god mat, värme och kärlek. En del tårar blev det i år också, men så ska det kanske vara när merparten är singlar? Men övervägande skratt kvällen igenom, och det var skönt att komma bort en stund och få vara omgiven av fina människor.

Jag fick dessutom en ny hobby igår! Eller. Nä. Jag fick ingen hobby, för det känns ju inte som något man kan få. Däremot fick jag Filips ena hacky sack. Och det är min nya hobby. Jag har övat för fullt idag, och det går väl framåt, om än långsamt. Men jag blev väldigt glad över den, eftersom han och jag pratat om det och om i sommar, och jag har velat låna hans för att kunna öva. Men så fick jag den :) Den är min nya kompis, och jag ska bli minst lika bra som Filip.

För er som nu ser ut som frågetecken i ansiktet kan jag berätta att en hacky sack är en liten, virkad (?) boll fylld med korn, som man använder lite som en fotboll. Man kan stå i en ring och trixa tillsammans, eller ensam, och göra olika trick och häftiga saker. Den är stor som en tennisboll kanske. Väldigt behändig, och ett perfekt substitut för en stor och klunsig fotboll! Att dessutom kunna öva inomhus utan att ha sönder saker är väldigt praktiskt :) Min hacky sack är dessutom väldigt fin. Den har massa färger; mörkblå, lila, orange, rosa, vit, ljusblå och gul. Väldigt fin. Tack Filip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback