Jag ser er på håll

Jag som trodde man skulle slippa test och prov när man börjat jobba.. Icke. Sitter här med det där testet framför mig, och har svarat på tretton och en halv fråga av 16. En del saker är ganska lätta, en del saker har jag ett hum om hur man gör, medan den sista frågan får mig att undra om jag varit på jobbet den här veckan, och om jag verkligen lärt mig något.. Jag känner igen orden, men har verkligen inte den blekaste om vad de står för och än mindre vad man ska göra med en 'obeställbar försändelse'. Men det här är ju för min egen skull egentligen, jag ska ju kunna det här som rinnande vatten så småningom. Det jag inte kan nu, får de lära mig :) Jag hade tänkt sno med mig Cityman-handboken idag för att kunna plugga lite extra, men en viss Emil höll på den.

Annars är jag sjukt trött. Har verkligen ansträngt mig för att inte sova på eftermiddagen.. Det ska jag däremot göra imorgon, så jag orkar vara vaken till längre än nio.

Jag har förresten börjat försöka avdramatisera min sömn. Det går väl sisådär, måste jag säga, men kanske är jag på rätt väg om några veckor.. Målet är Norge. För om jag ska klara av den helgen, med fyra snarkande personer i samma rum, så måste jag lära mig hantera vissa saker. Jag måste släppa på mitt kontrollbehov, jag måste förstå att jag inte avlider av att inte somna, jag måste låta bli att bli stressad när jag inte somnar, jag måste våga slappna av, jag måste våga lita på andra personer som eventuellt finns i rummet för att jag ska kunna somna som vanligt, jag måste stänga av alla känslor som säger att jag blir stressad när någon annan har somnat, jag måste lära mig tycka det är tryggt eller i alla fall okej att någon annan andas bredvid mig, ännu mer att någon låter när de somnat. Annars kommer jag aldrig kunna leva ett normalt liv. Om jag ska ändra på det här, måste jag börja nu. Jag vill ha ett normalt förhållande till sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback