Lördag

Jag inbillade mig själv att jag skulle gå på promenad förut. Jag inbillade mig att jag skulle gå av vid Hagaparken och gå en sväng där. Men vad hade jag trott egentligen? Jag kom aldrig av bussen. Så jag åkte i 20 minuter in till Odenplan, sen åkte jag i 20 minuter hem igen. Så jävla värdelöst.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Det är bara så jävla jobbigt att jag har ont i magen. Jag har ingen aning om hur jag ska göra. Ingen aning om hur jag ska förhålla mig. Jag tolkar tystnaden som ett tecken på det mina tankar hela tiden säger. Jag tolkar tystnaden som jag vill, även om det kanske är feltolkat. Men det har aldrig varit såhär tyst i min mobil, och det får mig verkligen att ifrågasätta. En hel del. Tankar som snurrar runt runt runt och jag hade verkligen önskat att jag fått vara ensam hemma ikväll, men av någon anledning ställde mamma in det hon skulle göra, och stannade hemma. Jag hatar det.

Jag fryser. Hela tiden. Jag är så sjukt trött på det. Och det spelar ingen roll att det snart är vår och sommar; jag fryser lika mycket då. I somras var jag kall om händerna, även i 25-gradig värme.

Fan jag vill inte ha någon jävla middag. Jag vill inte vara trevlig, jag orkar inte. Orkar verkligen verkligen inte. Jag var hungrig för två timmar sen, men det försvann när jag insåg att mamma skulle stanna hemma. Jag vill ju bara vara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback