Låtar kontra minnen

Det finns vissa låtar som är lite jobbiga att lyssna på. Låtar som väcker gömda minnen, som får det att göra lite ont i magen. Låtar som man ibland är på humör för att lyssna på, och göra just det; minnas. De här låtarna har jag samlat i en spelningslista på Spotify som jag, passande nog, döpt till Aj. Den innehåller låtar som Goo goo dolls - Iris, Imogen heap - Hide and seek, Blowsight - I'll be around, Flaw - Best I am och kanske 15 andra.

Men det är en låt som inte ens passar in där. Det finns en låt som jag inte ens vågat ladda hem för att den gör så sjukt ont. Jag vet prick vilken det är och när den mot förmodan kommer på radio är jag extremt snabb att byta kanal eller stänga av. Så ont gör den. Den är förknippad med sådan oerhörd rädsla och sorg. För något som hände för väldigt länge sen, men som sitter kvar. Det fascinerar mig lite, och jag funderar ibland på att testa lyssna på den och se vad som händer. Men jag tror inte det är nyttigt. Den är begravd tillsammans med andra minnen som inte borde komma upp till ytan.

Bruce Springsteen - The river. Vill ni få mig ur balans, spela den. Spela fem sekunder och ni lär se mig gå därifrån.

Kommentarer
Postat av: Ina

Både Iris och Hide and seek passar i min aj-lista också. Dom gör väldigt ont...

2009-01-30 @ 12:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback