Skitväder

Seriöst. Vädret som är idag är anledningen till varför jag hatar Sverige på vintern. Anledningen till varför jag vill åka bort till ett varmt land och bosätta mig där. För det är förjävligt. Snöblandat regn, slask och kallt. Det kan omöjligt finnas någon som tycker det här vädret är trevligt. Någonstans.

Min sommarlängtan har verkligen satt in nu. Allt jag tänker på är när det blir varmt ute, hur skönt det kommer vara. Jag träffade farmor idag, och vi har planer på att åka ner till Nyköping när det börjat bli lite varmare. Det känns långt bort, men om en vecka är det februari. Och då är det nästan mars, och om man ser tillbaka på de två senaste åren har det blivit varmt redan i mars. Så det är kanske inte så långt kvar ändå..

Idag väntar jag på ett telefonsamtal. Jag åker även till Hägersten och äter middag, och agerar sen chaufför till min far som ska in till stan och dricka öl. Som tack har jag fått låna hans bil hela dagen. Kanske ska ta mig en sväng någonstans, bara föratt. Fast jag vågar nog inte. Han har precis haft den på service, för 11 000.. Men han berättade att igår när han kom upp hit, var det värt alla de tusenlapparna. Han stod jämsides med en BMW vid ett rödljus, en BMW innehållandes en ung kille som tittade på pappa och hånlog. En BMW som pappa gasade ifrån. Då var det värt att ha lagt 11 000 på bilen. Det är bra att något så enkelt kan få honom att glömma pengar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback