When you're alive

Idag har varit en bra dag, även om jag på tåget hem hade tänkt läsa, men var så trött att jag tog upp boken men inte orkade varken läsa den, eller lägga ner den igen. Så där satt jag med en bok i knät. Jag såg nog lite smart ut. Imorgon ska jag ta det lugnt, jag måste ju bli frisk till på lördag. För så fort jag blivit av med magsjukan satte nästa process igång; snorprocessen. Jag har blivit väldigt förkyld, men det är lika bra. Då kanske jag slipper fler sjukdomar det här året. Lika bra att beta av alla på en gång liksom.

Det är vissa saker som rör sig inuti mitt huvud ganska ofta. Saker jag funderar över, saker jag är ledsen över och saker jag önskar vore annorlunda. Jag har haft tid till eftertanke de senaste dagarna, och insett en del saker. Saker som jag å ena sidan skulle vilja skriva här, skriva av mig om, men som å andra sidan är lite för personliga för att blottas. Saker som jag skäms lite över att ha i mitt huvud. Sånt som jag alltid skämts över, när det handlar om att nedvärdera mig själv. För det är vad det kommer låta som, även om det inte är vad jag menar. Jag bara önskar att jag var en bra kompis ibland. En bättre kompis. En ovärdelig kompis som för alltid finns kvar i någons liv. Nu skrev jag det ändå, och jag låter det stå kvar. Jag kan inte skriva att jag kommer kämpa för att uppfylla de här sakerna, för det är lite mer komplicerat än så. Eller så blir tankarna konstiga när jag inte kan andas och hjärnan är full av snor. Jag vet inte riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback