Today's


De målar vita streck på gatan utanför. Jag har alltid undrat hur de kan få strecken så raka, jämna och proportioneliga. Det måste vara skitsvårt. Jag skulle aldrig våga köra en sån där.

Jag var och sprang idag. Och jäklar i min låda vad jag sprang! Rekord med typ en minut på fem kilometer. Ganska bra, om jag får säga det själv.

När jag hade sprungit klart gjorde jag utfall i typ 50 meter, och vid målet finns det stänger i olika höjd som man kan stretcha mot, den högsta är kanske en och en halv meter över marken. Det var en söt syn att se en kille i 25-årsåldern balansera på dessa stänger, helt i sin ensamhet, innan han började sin löpning. Han tittade på mig innan han tänkte kliva upp på den högsta, och sa "det känns dumt att riskera något.", så hoppade han ner och sprang iväg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback