Kristineberg


Jag, hör och häpna, har sjukt mycket att göra. Jag jobbar, är barnvakt, umgås med människor jag tycker om, och försöker sova lite där emellan. Jag har inte riktigt haft tid att blogga, och nu när jag väl har det, vet jag inte vad jag ska blogga om. Förutom att jag fick dela post i Kristineberg idag. Det gjorde mig väldigt glad. Jag var på Tekniska museet igår med M och P. Det gick hur bra som helst, jag är så glad över hur duktiga de var och hur bra de lyssnade på mig. Det blir absolut fler gånger!

Jag tänker bjuda på ett citat idag, från The picture of Dorian Gray av Oscar Wilde. Det är mycket vettigt som står skrivet i den boken. Den är helt klart läsvärd. Helt klart.


"He covered page after page with wild words of sorrow, and wilder words of pain. There is a luxury in self-reproach. When we blame ourselves we feel that no one else has a right to blame us. It is the confession, not the priest, that gives us absolution. When Dorian had finished the letter, he felt that he had been forgiven."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback