Kväll


Matlådan är framtagen, och jag ska skära ett äpple i bitar och lägga fram ett oskuret till mig själv. Lägga springskorna i väskan, tillsammans med ombyte och vattenflaska. Sen är jag redo för sängen, och jag hoppas att jag får somna ikväll, för jag är väldigt trött. Jag ska jobba imorgon, på Östermalm, och efter det vara barnvakt. Så jag lär vara igång i elva timmar innan jag får komma hem igen. Men det är ju så jag vill ha det egentligen. Så jag klagar inte. Jag bara förbereder. Sen är det fredag, och jag undrar vad jag ska äta till middag. Kanske laga något gott till mig själv. Kanske dricka ett glas vin.

Jag har ringt till Norge idag. Jag trotsade min rädsla för att ringa främmande personer, och ringde dessutom till någon som jag visste skulle prata norska. Jag är inte så bra på norska. Men det gick helt okej, det var vissa saker jag inte uppfattade, men hon pratade tydligt och nu är vandrarhemmet bokat. Bara att åka. Tjugotvå dagar kvar. Det ska bli kul. Jag har kommit på det nu.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback