Din vän har gått ifrån dig.

Ibland skriver man en jättelång text om vad som händer i världen. Eller vad man tror händer i världen. Sådär när man försöker förstå sig på, men aldrig riktigt kommer någonstans med spekulationerna. Det gjorde jag alldeles nyss. Jag försökte svara på hur en förmodad gärningsman på tretton till femton år kan skjuta ihjäl en elvaåring. Jag tog bort det jag skrev. Fråga mig inte varför, men jag tyckte inte det var värt det. Varför lägga tid på ett problem du ändå inte kan lösa? Ödsla tid på något du inte har en chans att påverka? Det är därför jag struntar i att göra vissa saker ibland. För att jag tycker det inte är värt min tid, för att jag anser att det inte spelar någon roll om jag gör det eller inte, eller för att jag helt enkelt inte rår på situationen. För så är det med dig just nu. Jag rår inte på situationen, jag förstår ingenting, allra minst mig själv. Men jag tänker inte på det, för det leder ingen vart. För jag tror vi måste tänka tillsammans. Men det har jag sagt så många gånger att jag inte ens tror på mig själv längre när jag säger det. Därför säger jag inte det. Jag tänker inte på det, sen får du tänka hur mycket du vill. Kom till mig när du har kommit på något bra, så kanske jag ägnar lite tid åt att tänka på det. Kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback