Den nya nationalarenan..

Jag har varit småirriterad hela dagen. Nu har bägaren runnit över. Nu är jag arg. Eller, arg är kanske fel ord. Mer uppgiven. Det är den nya nationalarenan som tagit mitt humör. För det första såg jag vad den ska heta. Swedbank arena. På riktigt?! Lägg av.. Det första jag tänker på är hur sången kommer bytas ut, från Vi ser hur solen stiger över Råsunda till Vi ser hur solen stiger över Swedbank. Eh, nej? Åååååh jag är så arg! Ingen i det här landet kan tänka alls. Vad i helvete ska vi med en arena för 55 000 pers till? När i helvete kommer den någonsin bli fylld? Hur jävla mycket kommer det inte kosta att som AIK-supporter (och Sverigesupporter också för den delen) att gå på fotboll om fem år? Jag har AIK-allliansens krönika som underlag när jag säger att AIK kommer spela minst 13 och upp till 25 matcher på den här arenan under ett år. Svenska Fotbollförbundet (Landslaget alltså) kommer använda arenan fem gånger. Och Svenska fotbollförbundet vill inte att AIK ska ha särskilt stor inverkan när arenan byggs. How come? Det är ju vi, AIK, Sveriges största och finaste klubb, som får lida för det här. Sen att det kostar 1,8 miljarder (ja, miljarder) att bygga den behöver jag ju knappt säga. Alla förstår att de pengarna skulle kunna användas på ett mycket vettigare sätt. Varför inte behålla Råsunda som faktiskt är i väldigt bra skick fortfarande, och istället använda pengarna till att bygga fler fotbollsplaner, bostäder, medicinsk forskning? Det finns tusentals ställen där pengarna skulle göra så himla mycket mer nytta än i en fotbollsarena. Faktiskt. Det är därför jag är så arg. För att AIK inte har chans att påverka och för att pengarna kommer vara kastade i sjön. Det är ohållbart, det kommer aldrig gå. Jag ska flytta ifrån den här stan och det här landet. Jag ska flytta till månen eller något. Alla är dumma i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback