Gör världen lite bättre

Jag läste DN Söndag imorse och såg ett länktips.

http://freerice.com

Genom att svara på frågor i olika kategorier (bland annat engelsk grammatik och huvudstäder i världen) skänker du för varje rätt svar 20 stycken riskorn till behövande. Det går genom FN och jag tycker bara att det är en så fin och simpel sak att göra för att göra livet lite lättare för någon annan. Jag som tycker det är ganska kul med frågesporter har suttit ett tag nu och svarat både rätt och fel, och utan att jag egentligen tänkt på det har jag skänkt 3700 riskorn. Må inte låta mycket, men om alla skänker så mycket så blir det en hel del. Igår skänktes 66 983 100 riskorn. Det är ganska många korn. Jag undrar hur många det är i ett paket ris som vi köper i affären.. Kanske kan jag lura någon att räkna med mig någon dag.

Ge det en chans i alla fall. Svara på ett par frågor. Du lär dig saker också, och det är ju alltid bra att ha.

Kommentarer
Postat av: Ina

åh, vi kan ta en dag och räkna ut precis hur många frågor som behövs svaras rätt på varje dag för att räcka till ris åt X antal byar. Som det där med korna...

2008-10-20 @ 21:56:47
Postat av: C

Hahaha, ja snälla! :D



(Jag har dessutom glömt att blogga om våra uppgifter om hur många kor det minst måste finnas i Sverige. Jag lovar att göra det inom en snar framtid!)

2008-10-21 @ 16:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback