Mod och byrå

Här sitter jag med träningsvärk i högerarmen och samlar mod och kraft för att ge mig ut i spåret för att springa. För ja, det krävs mod också. Inte bara kraft. Det krävs en hel del mod till en hel del handlingar i min värld. Det är något jag aldrig riktigt kommer kunna förklara för någon varför, och jag tror inte att jag någonsin kommer försöka heller. För om det krävs mod för att ge sig ut för att springa, krävs det ungefär tio gånger så mycket mod för att förklara för någon varför det krävs mod för att ge sig ut för att springa. Och jag tror aldrig att jag kommer bli så modig. Jag är dessutom tveksam till om jag är tillräckligt modig idag, för att springa. Jag hoppas jag är det, jag hoppas jag kan koppla bort och bara göra. För jag har trots allt inget annat vettigt för mig idag. Då kan jag lika gärna vara modig.


Ikväll är det korpenmatch och det ska bli väldigt roligt. Och nästa lördag har vi avslutningsfest. Det ska också bli väldigt roligt.


Igår skruvade jag och Therese ihop en byrå hemma hos henne. Den var vit. Den fanns även i rosa sa hon. Det tyckte jag lät ganska fult. Byrån blev ganska bra, bortsett från en låda som inte ville det som vi ville. Den får vi fixa någon annan dag. I värsta fall måste vi skruva isär hela byrån. Då det tog oss ungefär en och en halv timme att skruva ihop den, skulle en isärskruvning innebära ett jobb på minst två och en halv timme. Vi hade även trevligt när vi skruvade. Och Room service var på tv. Men vi hade inget ljud på. Vi kände oss minst lika proffsiga. I alla fall jag. Som inte är ett proffs alls. Therese är ett proffs och det var nog därför jag fick skruva i alla skruvar. Hon spikade mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback