Känslor

Ni vet hur det blir ibland. Shuffle och helt plötsligt kommer en låt du glömt bort. En låt som sätter alla känslor i gungning, som ger ett isande sug i magen och bara skriker gamla känslor. Lifehouse - Everything är en sån låt. Plötsligt kom den i högtalarna och jag har inte hört den på säkert ett år. Och plötsligt fick jag en obehagskänsla i magen, en känsla som påminner om svunnen tid. En känsla jag inte vill känna, tankar jag inte vill tänka. Från tiden då jag trodde jag var lycklig, och aldrig har jag väl lurat mig själv så mycket som då. Jag var väl lycklig på ett sätt, men inte på det sättet jag trodde. Inte på grund av vad jag trodde gjorde mig lycklig. Men tack vare andra saker var jag en i yttersta grad levande person. Tack vare vissa vänner som fanns hela tiden och som bodde en bussresa bort. Och nu kommer det starkaste partiet och jag får tårar i ögonen. Så många gånger som jag skrikit med till den här låten. När jag lurade mig själv att jag var lycklig.

Känslor är något som kan göra väldigt mycket med kroppen. Positivt och negativt. Jag har sett båda delarna, och antagligen är de vackra på sitt sätt, även om jag föredrar det positiva. För det finns fortfarande outtalade ord, det finns fortfarande outtalade frågor och svek. Svek som var det värsta jag varit med om och på samma sätt det mest förståeliga. Samtidigt som jag inte förstod alls. Jag har fortfarande inte förstått, och det är nog ganska precis två år sedan. Jag har glömt datum och veckor, men känslan försvinner inte. Hugget i magen när jag förstod, rädslan för att möta sanningen.

Men jag tror att jag lärde mig en del hösten för två år sedan. Konstigt vore väl annars, när man sett döden i vitögat tre gånger. När ingen av de jag älskade försvann, men tre kunde ha gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback