Värme


Jag har insett att det är ganska nyttigt för mig att jobba som jag gör. Endorfinerna jag har i kroppen efter avslutat arbetspass håller i sig ett bra tag, och jag mår så bra. Sen att jag antagligen kommer ha en kondition som heter duga när jag kommer till Nya Zeeland gör ju inte saken sämre. Fan, vad jag längtar.

Igår träffade jag min fina vän och vi hade det så himla mysigt. Jag älskar hur vi bara kan ligga på golvet (ja!) med ett ljus tänt, lyssna på musik och bara prata om allt och ingenting. Skratta så som bara vi kan, och prata allvarligt om vad som komma skall, för oss båda. Det är stunder som den igårkväll som jag kommer bära närmast hjärtat när det är tungt där borta. När jag känner mig ensam, då ska jag tänka på ett vardagsrum och en vän alldeles intill. Då kanske jag inte känner mig lika ensam.

Fan, jag skulle ju raka benen idag. Och tvätta håret. Hade tänkt springa också, men insåg efter tre timmar springandes upp- och nedför trappor, att jag nog inte behöver det. Istället köpte jag ett par nya skor. De är hur fina som helst. Rutiga. Och lila skosnören. Mörklila. Det är min favoritfärg just nu :)

Jag ska nog sova nu. I alla fall lägga mig i sängen och läsa min bok. Sen är det snart helg. Den blir innehållsrik. Fast jag har fortfarande ingenting att ha på mig på dopet. Men present är inhandlad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback