Gå till vänster om polstjärnan

Igår var en väldigt mysig dag. Eller, främst kvällen. Jag och min vän åkte till Kungens Kurva och köpte godis. Mycket godis. Jag skulle gissa att det är kanske ett kilo kvar nu. Min vän lagade väldigt god mat som vi åt, och sen tittade vi på Lars Winnerbäck-dvdn och skrattade en del. Vi smidde planer för våren, och ja, jag ser fram emot dessa planer. Oh ja. Sen tittade vi på Let's dance, som ingen av oss sett förut. Då skrattade vi lite mer. Sen gick vi ut i natten, och polstjärnan var borta. Jag mådde bra på pendeltåget hem, även om jag knappt kunde andas eftersom min förkylning börjat om. Men jag mådde bra inuti.

Ikväll skulle jag mer än gärna vilja gå till Söderhof och dansa och dricka öl med mina fina vänner. Men jag är klokare än så. Jag ska stanna hemma, titta på handboll och P3 Guld-galan och bli frisk. Kanske äta chips. Eller kiwi. Och dricka massor av vatten. Ligga still istället för att dansa. Dricka vatten istället för öl. Det som gör att jag kan stanna hemma är att jag vet att fredag kommer. Då. Då ska vi dansa. Men först ska vi dricka vin och äta blodpudding. För det är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback