"Ta en bulle till. Det är fullkorn."

Snacka om ansträngade dag! Eftersom jag och Elin blev klara tidigt på Etik och livsfrågor gick vi och la oss i sofforna och där har vi veckans asgarv. Shit vad vi garvade, det måste fan ha hörts i hela skolan.. =p Det går inte att förklara vad vi garvade åt, det blir inte på långa vägar lika kul när man återberättar det. Det handlade iallafall i högsta grad om Max och Daniel, även Peter och Federico var med på ett hörn. Hahah, börjar skratta bara jag tänker på det :D Sen hade man en skön glad-känsla i magen ett par timmar efteråt :) Iofs var svenskan helt sjukt tråkig, men det är nog sånt man får stå ut med när det är litteraturhistoria man håller på med. Gympan däremot var fett rolig! Vi lekte mest lekar^^

Åkte hem efter det, var utsvulten i en timme innan vi käkade. Sen åkte jag till Johanna, och här börjar dom riktiga äventyren! Skulle ta bussen som gick 08, kom till busshållplatsen 05. Men när bussen inte hade kommit kvart över började jag undra.. Men jag orkade inte gå in igen, kunde lika gärna sitta kvar. Vad händer då? Jo, tjugo över kommer det en buss! Vilken buss var det liksom? Verkligen mitt emellan. Kommer till Spånga station 26, och bussen till Johanna går 31, och jag skulle handla smör och pärlsocker (ja, vi skulle baka bullar) innan. Men jag hann! (H)

Väl hos Johanna börjar problemen redan när vi öppnar kokboken. Jäst. Fan. Och vi vill inte cykla till konsum eller shell eller lidl, det är för kallt och blött för det. Så vi går över till Johannas glade (höhö) granne Arge. Hahahha, så jävla sjukt namn :D förlåt. Vi får låna jäst av honom, och nu går det bra fram till vi ska ha i mjöl. Öhm. Man ska ha 13 dl mjöl, vi har ungefär 8 dl vetemjöl.. Resten blir grahamsmjöl. Det såg ut som bröd, och degen smakade som det innan vi haft på smör och kanel och socker.. Lite udda sådär. Sen när vi skulle sätta in dom i ugnen gick inte luckan att öppna. Vi fick hela familjen Andersson engagerad i vårat bull-bak, allt för att få upp den där förbannade ugnsluckan! Det var lika svårt varje gång vi skulle ta ut en plåt. Men bullarna blev goda iallafall, även om det fastnar frön i tänderna.. Känns lite konstigt, men vafan, nyttiga bullar är väl bra? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback