You think you're better than who?

Oh herregud vilken jobbig hemresa. Alla störde mig. Eller inte alla kanske, men jag blev sjukt irriterad på ett antal personer. Att folk aldrig lär sig.. Man går långsamt till höger i rulltrappor/rullband. Om man går till vänster ska man gå fortare än de som går till höger. Framförallt ska man inte gå i mitten och hindra folk från att komma förbi på varken ena eller andra sidan. Nu kan jag lika gärna dra allt som stör mig när jag åker tunnelbana/befinner mig på centralen.. Det här får helt enkelt bli ett irritationsinlägg, då kanske jag blir av med irritationen och kan plugga sen.

Nödstopp. Det är vad det låter, något man trycker på ifall nåt har hänt. Inte för att ha kul med polarna i alla rulltrappor på en station. Det är jävligt störande när man har bråttom att behöva gå upp/ner för en rulltrappa som några idioter trott dom varit häftiga och tryckt på nödstopp.

Folk som går av tunnelbanan och stannar en meter utanför dörrarna. Hallå? Vi andra som står bakom vill också ha en chans att komma ut ur vagnen och det går inte sådär jävla bra när någon står och blockerar hela utgången. Ännu värre är om det är två eller tre stycken som inte har någon aning om var de ska och står och diskuterar med varandra. Precis utanför dörrarna.

Att gå på en tunnelbana: Vänta tills alla som är inuti vagnen och ska gå av, har gått av, innan ni går på. Det verkar som vissa tycker att de har rätten att gå på och sen räkna med att de som ska gå av klarar sig själva. Det handlar om hänsyn till andra och därför släpper man av folk först.

Folk som lyssnar på musik genom högtalarna på mobilen. Högt. Okej om det är två pers som sitter i ett hörn och lyssnar lite lugnt. Det är oerhört störande när det är ett gäng på kanske fem-tio pers som lyssnar på hög negerdunk genom någons telefon. Jag tål inte det, och jag skulle störa mig även om det var bra musik folk lyssnade på.


Det var nog allt jag kan komma på för tillfället.. Om något sånt här händer mig på morgonen kan det resultera i att jag är på dåligt humör resten av dagen.. Är sjukt känslig för folk som irriterar mig, speciellt när det är på allmänna ställen där man borde visa iallafall lite respekt för folk. Visst, jag kan hålla med, jag kan gå in i folk med flit ibland, men det är bara för de nån gång måste förstå att där dom står är ivägen och kanske inte stå så dumt nästa gång.. Tyvärr har jag inte hunnit knuffa på alla i Stockholm ännu, men det artar sig^^


Kommentarer
Postat av: johannus

haha... Tänk hur mycket vi stressar egentligen. fort, fort, fort ska allting gå, annars bli man irriterad. Försök slappna av, jag känner ingen mening med att stressa längre =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback