Persienner.

Det känns onödigt att dra upp persiennerna såhär års. Jag drog precis upp mina, och trots att klockan är nästan halv ett på dagen är det likförbannat helt grått ute. Allt är grått. Marken är grå, träden är gråa, himlen är grå, människorna är gråa. Det är nästan så att jag också blir grå. Hade det här varit i juli och jag dragit upp persiennerna klockan halv ett hade jag mötts av grön mark, gröna träd, ingen grön himmel men dock en blå och  människorna skulle vara varken gröna eller blåa, de skulle vara spudlande av färg! Alla färger. This is why I don't like the winter. Men skulle jag gå upp lite tidigare då, säg klockan sju. Om jag skulle dra upp persiennerna då, ja då skulle jag inte ens se något. Det skulle fortfarande vara mörkt ute. Så himla tråkigt. Hemska årstid.

Kommentarer
Postat av: felicia

Vänta bara tills allt blir vitt och det är lite små ljus här och där.. Man får pälsa på sig med massor med varma jackor och mysiga halsdukar. Kunan göra en snögubbe och åka pulka! That is why I love winter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback