När tystnaden skräms.

Jag vill blogga, jag vill skriva, jag vill låta fingrarna gå över tangentbordet och se skärmen fyllas av bokstav efter bokstav, ord efter ord. Men jag har inget att skriva om. Det finns ingenting som tar upp mina tankar, inget som jag vill dela med mig av här. Inget som någon annan har att göra med. Jag saknar mitt flyt i skrivandet. Det finns inte där längre, att skriva de här raderna har bara det tagit fyra minuter. En tid som jag tidigare skrev ett helt och meningsfullt inlägg på. Samma sak gäller skolarbeten. Orden försvinner liksom någonstans på vägen, och de hittar aldrig tillbaka. Jag får sätta upp skyltar och vägvisare i mitt inre och dela ut kompasser. Så jag kan få tillbaka alla försvunna ord.

Jag saknar att vara riktigt, riktigt glad. Eller att längta efter någon. Ha någon betydelsefull som det inte kan bli för mycket av.. Det saknas en sån i mitt liv, det känns som att det inte har funnits på väldigt länge. Sen saknar jag något att se fram emot. Eller, i och för sig, fotbolls-EM stundar ju om drygt en och en halv månad. Men det känns fortfarande inte verkligt, och det är långt bort. Kanske längtar jag lite till på torsdag när jag får retas och vara mig själv på en fotbollsplan med människor som vet hur jag är och som är likadana. Det ska bli roligt att spela korpen, och det ska bli ännu roligare att träffa alla. Eva, Carro, Jenny, Fanny, Marcela, Rebecka. Ubbe.

Imorgon ska jag också spela match, men det ska inte bli kul alls. Jag är så trött på att jag tycker att det är så jobbigt, samtidigt som jag vet att det tar ett bra tag till innan det blir bra. Innan jag kan slappna av. När jag slutat känna att någon bevakar varje steg jag tar och dömer mig. Någon som skrattar åt mig när jag misslyckas. När jag slutat känna så, då kan jag kanske slappna av litegrann och börja vara mig själv. Men jag vet att det tar i alla fall en månad till. Tyvärr. Sån är jag och det går inte att ändra på. Även om jag hemskt, hemskt gärna skulle vilja..

Nu blev det ett ganska långt inlägg ändå, jag behövde bara komma igång lite, så gick det bättre. Orden hittade rätt ganska bra. Även om det här tog tolv minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback