Kompis, det går bra nu

Haha, vad hände?

Igårkväll la jag in en annons på grannar.se och tänkte att det känns bättre om föräldrar får kontakta mig, om de tycker att jag passar, istället för att jag kontaktar dem. Då känns det inte lika påtvingat.

Imorse skrev jag två olika personliga brev, ett för jobbsökande på förskolor och ett för jobbsökande som brevbärare. Sökte även ett jobb av varje, och det på förskolan hoppas jag på att få, det skulle vara väldigt intressant. Dessutom är det nära.

För en kvart sen ringde min mobil och ett nummer jag inte kände igen stod i displayen, och jag tänkte att jag skulle åka in och jobba. Icke. Det var en trevlig mamma som hade sett min annons på grannar.se, och ville träffa mig. Så imorgon ska jag träffa henne.

Det känns bra nu, jag ser lite ljusare på framtiden. Nu ska jag duscha och sen ta en promenad. Man brukar kanske göra det i omvänd ordning, men jag är så trött på mitt våffliga hår att jag måste. Nej, jag har inte duschat sen i lördags. Ja, jag är äcklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback