Kalashelg


Sammanfattning av helgen: Kalas och chaufför.

Igår var det 30-årskalas gånger två. Bror och fästmö hade kalas och bjöd på helt sinnessjuk god mat. Förrätt, två varmrätter och två efterrätter. Väldigt trevligt, bortsett från vissa saker. Jag blir så trött. Och ledsen.

Idag var det 26-årskalas i Uppsala. Kusin vitamin i en trädgård och hur mysigt som helst. Grillat och tårta.

Jag var chaufför till båda kalasen, så nu har jag kört jättemånga mil den här helgen. Är väldigt trött och har antagligen en del söndagsångest. Jag vet vad som väntar nu. Elva dagars jobb, med bara en dags ledigt. Dessutom är passen den här veckan på elva-tolv timmar. Jag har inte alls någon lust. Men som tur är ser det ut att bli kass väder i alla fall.

Jag sitter här och lyssnar på gamla Westlifelåtar. Har börjat tänka en del, och det är dumt och jobbigt. Det, i kombination med extrem trötthet, gör att det ska bli jävligt jobbigt att gå upp imorgon. Och jag vet att jag borde ut och springa imorgon kväll också. Hm. Jag måste. Jag måste behålla kondisen jag fått under den här veckan. Det vore så jävla dumt att behöva börja om från noll nästa vecka. Väldigt onödigt.

Nu ska jag kanske sova, eller nåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback