Utmattad


Jag måste ha drömt något jobbigt inatt. Var så sjukt arg när jag vaknade, och det har hållit i sig hela dagen. Det liksom kryper i kroppen. Kan inte sätta ord på vad det är. Antagligen började det redan igår kväll. Av någon anledning. Grönan gav dåliga vibbar. Vad som hände sist jag var där kom väl tillbaka, undermedvetet. Att mamma skickade sms under dagen och sa att jag fått ett stort paket med posten gjorde saken ännu värre. Jag var livrädd när jag gick hem. Livrädd för vad det kunde vara i paketet. Men det var ingen fara.

Kanske är jag sliten. Nej, inte kanske. Jag är sliten. Man blir det av att ha jobbat 16 av de 19 senaste dagarna. Men nu är det bara en dag kvar, sen har jag två dagar ledigt innan det i princip börjar om igen. Ska jag vara ärlig är jag så trött idag att jag har gråtit ett par gånger. Över saker som kanske inte är värda att gråta över, men som det ändå har blivit så av.

Det är mycket som borde ordnas och planeras och fixas. Mycket som någon (den någon som allt för ofta är jag) borde ta tag i. Organisera upp så att alla kan träffas, välja, rita. Men helt ärligt så skiter jag i det. Jag pallar verkligen inte organisera. Jag orkar inte ta ansvar för något. Jag är så sjukt less och nu kommer tårarna igen. Jag har ingen aning om varför. Fan. Kan inte allt bara ordna sig självt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback