Fredag 12 juni


Hej V.

Jag hoppas att du mår bättre, det är inte så party att vara sjuk när det är sommar. I och för sig är det kanske inte mycket till sommar just nu, i alla fall inte vädermässigt. Jag har i princip precis blivit frisk, men jag lär bli sjuk igen, eftersom jag jobbade idag. Det var uppehåll hela morgonen när vi var inne, och när jag delat ut kanske tre-fyra portar kommer regnet. Herregud vad det regnade. Posten som jag delade ut blev blöt och jag blev ännu blötare. Nu är jag täppt i näsan igen, men jag hoppas att det går över. Min nässpray är slut.

Min sömn har börjat spöka med mig, igen. Jag har alltid haft ett svårt förhållande till att sova, jag har alltid inbillat mig att jag behöver mycket mer sömn än vad en normal människa klarar sig på. Många kan sova fem-sex timmar i veckan och överleva på det, jag inbillar mig att jag behöver minst åtta-nio för att klara mig. Därför kan det ibland bli ganska jobbigt i sängen om nätterna, när jag inte somnar. Men nu har min kropp börjat med något nytt. Jag kan vara så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, gå och lägga mig och somna relativt fort (vilket är 20-30 minuter för mig). Sen vaknar jag efter kanske en kvarts sömn, och KAN INTE SOMNA OM! Trots att jag är lika trött som innan jag somnade. Inatt tog det ytterligare tre timmar innan jag somnade. Sen gick jag upp klockan sex, vilket nästan var sovmorgon.

Har du några planer för sommaren, förresten? Jag tycker det är så svårt att inse att det är sommar, när man inte har en skolavslutning att luta sig på. För mig är det inte sommar ännu. Jag kommer antagligen inse att det är sommar lagom till att den är slut. Typiskt mig. Men jag gillar värmen, när den väl är här. Jag älskar sol och shorts och linne och tofflor och pilotbrillor och barfota och grönt gräs och badplatser och allt sånt där, du vet.

Jag har glömt att ge dig låtcitat. Här kommer ett:
"One shot of happy, two shots of sad
That's how our lives are like.
The path that you chose, it got highs it got lows,
But it's never what you have in mind.
I must say that I still wonder why,
It disappears,
I must say that I still wonder why
The years keep tumbling by..."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback