28 dagar


Får man, eh, ändra sig?

För idag är en sån dag. Jag har ångrat mig. Jag vill inte åka till andra sidan jorden längre. Jag vill inte vara au pair. Jag vill inte lämna det trygga liv jag har här.


Samtidigt som jag inte kan vara kvar. Jag kan inte trampa runt i de här spåren längre. Jag måste åka. Det är bara att ignorera känslan. Igen. Det som jag ska sluta med, när jag kommer dit. Det har jag ju lovat mig själv. Men än
så länge är det alltså fritt fram att ignorera obehagskänslor.

Kanske blev det så tydligt. Flygbiljetten är bokad, och idag är det exakt fyra veckor till jag åker. Om fyra veckor
sitter jag på ett flygplan just nu. Påväg så långt bort som möjligt.


Och jag undrar vad fan jag gett mig in i. Det finns ingen återvändo. Det är bara att packa väskan och ge sig ut till Arlanda den 4 oktober. Något annat finns inte att göra. Det finns inga alternativ. Det är bara bita ihop.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback