(City)Mail


Vilken jävla vecka det har varit. Speciellt idag. Men nu är den i princip slut. Får komma in till kontoret klockan tio imorgon, istället för 07 som jag gjort de senaste dagarna. Så mycket har det varit att göra.. Så jag antar att det är lite mindre post imorgon. Och sen på kvällen är det ju Håkan! Och jag får träffa Ina. Det känns bra i hela mig :)

Angående Nya Zeeland kan jag meddela att jag fått mitt visum (som det i och för sig var ett fel på, så jag har haft nytta av övningarna på att skriva formella brev från Engelska C) och flygbiljetten är bokad. Den 4 oktober klockan 11:10 lämnar jag det här landet och det här livet bakom mig, för att möta solsken och ny energi på andra sidan jorden. Jag kan helt seriöst knappt vänta..

Jag får mycket mail nu för tiden, vilket inte är konstigt. Jag har tre-fyra stycken varje dag, alla lika relevanta. Men igår fick jag ett som gjorde att jag bokstavligen asgarvade rakt ut. Det var från min bror. Vi ska springa Bellmanstafetten på lördag. Ett lopp där man tävlar i lag om fem personer, och alla springer fem kilometer var. Här är ett utdrag ur mailet: (jag har tagit bort folks efternamn, de kanske inte vill bli utlämnade)

Som bekant är det en stafett över 5x5 km. och vårat lag heter "Bromstens Original" och består av:
Tobias "Kenyanen" N
Fredrik "Raketen" W
Karin "Utbölingen" R
Cissi "Postman Pat" B
Stefan "Reseledaren" B
 
Som reseledare har jag inte gjort någon startordning ännu utan tänkte låta dagsformen avgöra, ungefär som vid straffläggning i fotboll. Om det inte är någon som har ett specifikt önskemål så klart. Alla sträckor är 5 km, utom den första som är 4910m och den sista som är 5080m, det kanske kan få vissa att tänka till...

Jag är så taggad! Om någon vill komma och heja är ni väldigt välkomna. Jag satsar på att springa fortare än jag någonsin gjort, med ett antal tusen trappsteg bakom mig den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback