It's been a while since I could hold my head up high.

Måste det vara så jävla kallt vart jag än är? Hos mamma är det kallt, ute är det kallt, i skolan är det kallt. Det är bara hos pappa som det brukar vara varmt, men nu är det kallt här med =/ Inte direkt så man känner för att gå ut sen, men om jag ska ta mig hem till Therese är det nog vad jag blir tvingad till ^^ Vi ska titta på film och chilla, utan Johanna, eftersom hon gått och blivit sjuk. Tänker nog sova hos Therese också, orkar inte sova hemma, är bara så irriterad hela tiden. Hemma hos Therese trivs jag :) Jag fick även i uppgift att hyra film.. Öhm, det är som att be en blind välja tapeter.. Till slut tog jag bara någon, Familjehemligheter, hette den. Vi märker väl om den är bra^^

Varför tror du att ditt liv ska ordna upp sig? Det kommer aldrig göra det, inte om du själv tar tag i det. Du kan inte förvänta dig att någon annan ska lyckas med ditt liv. Du kan inte förvänta dig att någon annan ska leva åt dig. Det är ditt eget ansvar. Det är ditt liv och det är bara ditt ansvar att se till att det blir så bra som du vill ha det. Och lika lite som någon annan kan leva åt dig, lika lite ska du låta andras åsikter och andras handlingar påverka ditt liv till det negativa. Varför ska personer som inte har med dig att göra kunna få dig ledsen? Varför ska personer du inte ens känner förstöra en hel dag för dig? Du måste lära dig att skaka av dig motgångarna, och leva med medgångarna. För du har medgångar, oftast fler än du vet om. Anledningen till att du inte märker av alla dina medgångar är att du lägger för stor vikt vid att försöka analysera sönder motgångarna. Skit i dem! Det är motgångar, det är misstag och det är förbi! Det är ingenting du kan göra ogjort, det är ingenting som ändras hur mycket du än tänker på det. Det spelar ingen roll hur mycket du tror att du kan ändra på framtiden genom att försöka vara som du tror att andra vill att du ska vara; du kan inte ändra på det förgångna heller. Låt det som skett vara just förgånget och lev i nuet istället. Du mår mycket bättre av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback