När ska jag leva mitt liv för mig?

Dagen började bra och slutade bra också. Har haft riktigt kul idag faktiskt, och det som fick mig på bra humör från början var, tro det eller ej, matten! Först förstod jag allt på genomgången, och sen när vi jobbade själva gick det väl inte sådär jättebra.. Men så hade Charlotte (lärare) hjälpt mig med ett tal, och satt kvar och tittade när jag löste nästa. Då sa hon 'Du är ju riktigt duktig på att lösa ekvationer. Jag har folk i C-matte som inte klarar det där..' Snacka om glad man blev då eller :D Typ första gången någon säger att jag är bra på matte seriöst :o  Så nu satsar jag på mvg. Öhm ^^,

Dagen fortsatte med faktiskt ganska så effektivt jobbande, blev klar med en och en halv uppgift idag, plus att jag och Felicia skrev massa glada insändare till våran tidning! Den kommer bli bäst (H) Vi knaprade pepparkakor och jag kom från skolan vid halv - kvart i fyra. Det är så oerhört skönt att inte ha några vanliga lektioner, helt eget ansvar. Aah, älska projekt!

Det roligaste var ändå nu på kvällen :D Jag och pappa skulle åka till farmor, och stolt som min pappa är över sin bil så har han för vana att alltid frikoppla autoväxeln och gasa ifrån folk vid rödljus. Så även idag. Nästan. Röd audi kombi vs. Silver audi med förhoppningsfull Cissi i. Race 1: Silver audi vinner lätt. Race 2: Silver audi blir väldigt ifrånkörd och jag blir oerhört besviken. Såhär ska det ju inte vara =p Sen svängde han av, så vi fick inga fler chanser. Trodde jag ja. När vi åkte hem stog vi bredvid en lastbil vid ett rödljus (nämnas bör väl att de här rödljusen inte är på 30-vägar utan typ 90..) och pappa sa att honom skulle vi ju iallafall inte förlora mot. Nejdå, det gick fint. Sen såg jag hur pappa kollade sig över axeln och började gasa som fan. Då kommer det en porsche och kör förbi asfort, så pappa tar upp jakten. Hahah, vi hade innerkurva också, så vi kom ikapp. Men sen saktade pappa ner med anledningen att han inte ville köra ihjäl oss.. Synd. Det var askul :D

Jag: Men herregud, ta det lugnt!
Pappa: Men den var ju ivägen!
Jag: Du kan ju inte bara slita bort sladden! Vad är det för sladd?
Pappa: Det är telefonsladden.
Jag: Du kan ju inte slita bort telefonsladden! Sluta! Det är ju bara lägga den under mattan!
Pappa: Men vi har ju mobiltelefoner att ringa med. Ta det lugnt!
Jag: Jaha... Det var inte den riktiga telefonsladden..

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi var väldigt flitiga just då :) en klapp på axlen är vi värda..

2006-12-12 @ 17:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback