Make me feel good inside..

Daniel: Är det fisk idag?
Elin: Va?
Daniel: Är du fisk idag?
Elin: Vad säger du?
Daniel: Är du FRISK idag?
Elin: Jahaa. Ja, det är jag.
Daniel: Ska du inte fråga om jag är frisk idag?
Elin: Jo. Är du frisk idag?
Daniel: Ja!

Precis hemkommen från bio med Elin. Vi såg Wallanderfilmen, riktigt bra faktiskt. Bara så oerhört jobbigt, det gjorde ont i hela mig. Jag kommer aldrig mer kunna höra en skåning säga jag ska ta hand om dig. Fyfan, att man kan göra sånt mot ett barn. Mörda en elvaåring. Vet att det bara är en film, men det händer ju i verkligheten också, det är det som är det läskiga. Vad fan har man för anledning att ta livet från någon så försvarslös, så ung och så helt lämnad åt vuxenvärlden? Det går inte in i min skalle. Verkligen inte. Det rann ett par tårar ibland, det var så hemskt.

Annars har det varit en dag som åkt känslobergochdalbana.. Var asglad i skolan, fram till jag skrev förra blogginlägget när jag insåg vad klockan var och vad pappa gjorde. Men det gick över ganska fort, skulle ju fika med Johanna och Ina. Men på väg dit ringde pappa, han skulle kommit upp ikväll, men vi bestämde imorrn istället. De hade precis varit på begravningen, och han lät faktiskt väldigt samlad. Men det brast för mig när han avslutade samtalet med att säga jag la en gul ros från dig på kistan. Jag kunde verkligen inte hålla tillbaka tårarna, jag sket fullständigt i vad folk tyckte. Jag måste prata med pappa imorrn om begravningen. Jag vill veta hur vackert det var.  Sen fikade jag som sagt med Johanna och Ina, riktigt trevligt (: Jag och Johanna satt kvar till typ kvart över fem, pratade en del om framtiden och vad vi vill göra.. Fan, jag vill inte bli vuxen. Jag trivs bra som det är. Åkte hem, käkade, sen åkte jag till söder och gick på bio. Och nu på hemvägen kom alla jävla tankar. Jag önskar att jag inte kunde tänka ibland. För det är så jobbigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback