And it won't be long.

Det blir tydligt när man varit hemifrån på kvällen och kommer hem igen. Om man glömt vad man åt till middag vet kommer man ihåg det, för det luktar i hela lägenheten. Fortfarande. Man känner det inte när man är i det hela tiden, men går man iväg och kommer tillbaka blir det väldigt tydligt.

Imorgon är det söndag och jag har väldigt mycket jag ska hinna med. Egentligen mer än jag skulle vilja hinna med. Jag orkar inte stressa. Det är jobbigt att vara stressad och jag har varit det för länge nu. Det räcker. Ett par helger till bara, sen är det över.

Jag är tankspridd just nu. Jag har varit det ett par dagar, min hjärna har inte riktigt varit där jag varit. Egentligen är det väl inget vettigt jag tänker på, men det tar upp min tid. Jag vill vara tankfri.

Och det här är säkert ett sånt inlägg jag kommer undra varför jag skrev. Men nu har jag skrivit det och det är inte mer med det. Helt ärligt orkar jag inte bry mig. Det är något jag reflekterat över under de senaste månderna; jag bryr mig inte. Jag bryr mig nästan inte om någonting längre.

Och jag känner fortfarande lukten av ris och saffran.
Hit the bed.

Kommentarer
Postat av: fesse

det är såna här inlägg man behöver skriva för att dessa tankar blir lättare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback